¿ Por qué el Colegio Peñafort apuesta por el entrenamiento de Triatlón?

La natación, el ciclismo y la carrera desarrollan capacidades como la percepción espacial, la coordinación motora, la agilidad, el equilibrio, la flexibilidad y sistema respiratorio y circulatorio. La realización de una práctica deportiva durante la niñez favorece el proceso de crecimiento, debido a la estimulación que se produce a nivel de tejido óseo y muscular.

IMG_1086_1024

It is important that children's sport and, in particular the practice of triathlon, is conducted by specialized technicians, that they are able to adapt the activity according to the age and physical condition of the child, avoiding falling into errors that can adversely affect their development. Our aim is to achieve the comprehensive development of students is for this reason that the Peñafort College advocates that sport is the best ally in the harmonious growth of students.